AVM'lere Kim Gidiyor, Ne Yapıyor?

AYD ( Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ) ile GFK Türkiye işbirliğiyle  “AVM Ziyaretçisi Büyüteç..

2014-01-25
AYD ( Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ) ile GFK Türkiye işbirliğiyle 
“AVM Ziyaretçisi Büyüteç Altında” başlığıyla her yıl yapılan AVM Tüketici Algı Araştırması Sonuçları The Marmara Otel’de yapılan bir konferansla açıklandı.
 
AYD Başkanı Hulusi Belgü ve Yönetim Kurulu evsahipliğiyle gerçekleştirilen toplantı Genel Sekreter Nihat Sandıkçıoğlu’nun “Hoşgeldiniz”, Başkan Hulusi Belgü ile GFK Türkiye Genel Müdürü Fulya Durmuş’un “Açılış Konuşmaları”yla başladı.
 
AYD Başkanı Hulusi Belgü, AVM sektörünün gelişmesinden bahsederek, sektörün hızla büyüdüğünü  2013 yılının bu açıdan çok başarılı geçtini vurguladı. Kurlardaki dalgalanmaya dikkat çeken Belgü “Acaba bundan sonra neler olacak?” sorusunun kafalarda olduğunu bu nedenle kurları yakından takip ettiklerini söyledi.Bugün açıklanan AVM Tüketici Algı Araştırması Sonuçlarının kendileri açısından çok önemli olduğunu da sözlerine ekleyen Belgü,  “GfK ile yaptığımız AVM’lerde Tüketici Algısı Araştırmasının sonuçları bizler için çok önemli. AYD’yi bu kadar başarılı yapan, doğru verileri sizlerle paylaşarak doğru kararlar almanıza yardımcı olmak. Araştırma sonuçlarında da gördüğümüz üzere AVM’lerde ziyaretçilerin geçirdiği süre gittikçe artıyor. Umarız kurlardaki bu yükseliş de durur ve daha iyi bir 2014 yaşarız hep beraber” dedi.
 
Rapor  GFK Türkiye’den Elif Pars ile  Yeşim Yaşa’nın sunumlarıyla takdim edildi ve yorumlandı.
 
Kantitatif araştırma kapsamında Türkiye genelinde 20 ilde, 1.567 kişiyle yüz yüze görüşülmüş AVM ziyaret alışkanlıkları analiz edilmiştir. Çalışmada “GfK Shopper Matrix” modeli kullanılmıştır. Kalitatif araştırma aşamasında ise odak grup toplantıları ile “GfK Emo Sensor” kullanılarak alışverişçi iç görüleri irdelenmiştir.
 
Toplantı GfK CEE-META Dijital Pazar Zekası Bölge İş Geliştirme Direktörü Caroline Henne’nin  ”Müşterilerin Satınalma Yolculuklarını Anlamak” konferansıyla sona erdi.
 
Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre 
 
AVM'ye ağırlıkla haftasonu gidiliyor.
 
AVM'ye gitme sıklığında artış yaşandı. 2013'te ayda 5,6 kereden 6,5 kereye yükseldi.
 
AVM'lerde yemek yeme sıklığında azalma fakat harcama tutarında artış var.
 
AVM etkinliklerinin başında dolaşmak, hipermarkete gitmek ve diğer alışverişler geliyor.
 
En son gidilen AVM'de geçiriken süre 2,3 saatten 2,6 saate çıktı.
 
Gıda ve kırtasiye dışındaki tüm kategorilerde alışveriş için AVM’ler tercih ediliyor.
 
2 kişiden biri kapalı AVM’leri daha fazla tercih ediyor
 
Türkiye’deki en büyük 2 alışverişçi grubu; Alışveriş Düşkünleri ve Tasarruf Odaklılar’dır.
 
Kaynak: konut.milliyet.com
SATILIK İLANLAR KİRALIK İLANLAR

E-MAİL KAYIT

GELİŞMELERDEN HABERDAR OLUN

SORU SOR
Adınız Soyadınız :
E-Mail Adresiniz :
Konu :
Kullanıcı Konumu :
Kullanıcı Adınız :
Parolanız :
BİLGİ PORTALI GİRİŞ
Adınız Soyadınız :
E-Mail Adresiniz :
Telefon :